W okresie prężnie rozwijającej się cyfryzacji zagadnienie bezpieczeństwa finansowego staje się coraz bardziej kluczowe i należy na nie zwrócić uwagę.
Rozwój technologiczny, zwłaszcza na przestrzeni bankowości internetowej, przyniósł co prawda dużo ułatwień dla swoich klientów. Możliwość niemal natychmiastowego dostępu do swojego konta bankowego czy realizacji płatności to niezaprzeczalnie korzyści z tego płynące.
Jednakże, rozwój technologiczny kreuje nowe możliwości również dla przestępców. Kradzieże pieniędzy z rachunków bankowych, phishing (wyłudzanie danych do logowania) czy też ataki hakerskie to tylko niektóre z zagrożeń, które grożą klientom rynku finansowego.
Najistotniejsza w zwalczaniu przestępstw na rynku finansowym jest świadomość zagrożeń, które istnieją. Podstawowe zasady, których bezwzględnie należy przestrzegać to nieudostępnianie nikomu swoich danych do logowania, regularne aktualizowane haseł oraz niewchodzenie w linki, które pochodzą z nieznanych i niezaufanych źródeł czy też wzbudzają nasze podejrzenia.
Czy jest szansa odzyskać pieniądze z oszustwa internetowego?
Wyjątek jednak stanowi sytuacja, w której dostawca płatnika ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo i poinformuje o tym w formie pisemnej organy powołane do ścigania przestępstw.
Kradzież pieniędzy z konta bankowego – co zrobić?
W przypadku, gdy będziesz poszkodowanym przestępstwa oszustwa bankowego niezwłocznie skontaktuj się z bankiem, w którym posiadasz rachunek bankowy, z którego pieniądze zostały skradzione. W sytuacji, w której bank negatywnie rozpatrzy twoją reklamację – możesz pozwać bank o zwrot skradzionych ci pieniędzy.